Κυριακή, 19 Μαΐου 2013

ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΤΑΞΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ;





Ο όρος «ενσωμάτωση» ή όπως συνηθίζεται σήμερα «συνεκπαίδευση» (inclusion) τοποθετείται στις δεκαετίες ’70 και ’80. Αναφέρεται σε παιδιά που συνεκπαιδεύονται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό και δίχως πολλούς περιορισμούς. Με άλλα λόγια; Εκπαίδευση δίχως απομόνωση ή περιθωριοποίηση ακόμη κι αν μιλάμε για τυπικές τάξεις Αγγλικών στην Ελλάδα.
Ωστόσο, αξίζει να θυμόμαστε ότι, τον Ιούνιο του 1994, υπογράφηκε από 92 κυβερνήσεις και 25 διεθνείς οργανισμούς η Διακήρυξη της Σαλαμάνκα με τίτλο «Αρχές, Πολιτική και Πρακτικές στην Ειδική Αγωγή» (UNESCO, 1994)
Εντούτοις, είμαστε όλοι βέβαιοι για το τι αυτή «δεσμεύει» εμάς τους καθηγητές;
1)     Υποδοχή ΟΛΩΝ των παιδιών ανεξαρτήτων ικανοτήτων (φυσικών, συναισθηματικών ή πνευματικών).
2)     Σεβασμός ΟΛΩΝ των παιδιών.
3)     Παροχή σωστής εκπαίδευσης χωρίς κατηγοριοποιήσεις, φραγμούς και ταμπέλες.
4)     Καθηγητές που ως «μότο» θα έχουν τα εξής… «Κοινωνία για όλους», «Κανένας μαθητής εκτός πλαισιού», «Ίσες ευκαιρίες»!
5)     Απόκτηση ισάξιων ρόλων μέσα σε μια ομάδα παιδιών με διαφορετικά χαρακτηριστικά.
6)     Εύρεση και ανάπτυξη όλων εκείνων των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που θα κάνουν τα παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης να θριαμβεύσουν.
7)     Ενθάρρυνση ΟΛΩΝ των παιδιών αναφορικά με την κατάκτηση της γλώσσας και ΟΧΙ μόνο εκείνων που «τραβάνε»!
8)     Ενημέρωση των υπόλοιπων μαθητών σχετικά με την έννοια της συνεκπαίδευσης, της συνύπαρξης, της συνεργασίας, της αποδοχής, της διαφορετικής προσέγγισης, της καλώς εννοούμενης διαφορετικότητας, της μηδενικής απόρριψης. Έννοιες που οφείλουν ΟΛΑ τα παιδιά να διδαχθούν από εμάς τους ενήλικες.

Συμπέρασμα…!
Ας προσπαθήσουμε όλοι να προβληματιστούμε με απώτερο σκοπό τη ποιοτική αξιολόγηση του διδακτικού μας έργου, την αποτελεσματική συνεκπαίδευση και την παροχή ορθού εκπαιδευτικού υλικού (και όχι απαραίτητα ό,τι μας συστήνουν οι εκδοτικοί οίκοι), αλλά και την αξιολόγηση ως προς την πληρότητα των πρωταρχικών μας στόχων.





Προφίλ: Έλενα Ξυδοπούλου
Καθηγήτρια Αγγλικών για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Απόφοιτη του τμήματος Μεθοδολογίας της Εκπαίδευσης Πανεπιστημίων Αγγλίας και Αμερικής. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και Μετάφραση από το London Metropolitan University. Ύστερα από 13 χρόνια εμπειρίας διδασκαλίας της Αγγλικής σε παιδιά και ενήλικες (σε σχολεία, φροντιστήρια και ως εξετάστρια του ΥΠΕΠΘ για το ΚΠγ) και κατόπιν φοίτησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ασχολήθηκε με τη διδασκαλία της Αγγλικής σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τον τελευταίο χρόνο διεξάγει σεμινάρια σε Καθηγητές Ξένων Γλωσσών και συγγράφει το δικό της υλικό για παιδιά με ΜΔ. 


Για το Σύγχρονο Παιδαγωγείο :
                                                         Έλενα Ξυδοπούλου
Καθηγήτρια Αγγλικών για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Απόφοιτη του τμήματος Μεθοδολογίας της Εκπαίδευσης Πανεπιστημίων Αγγλίας και Αμερικής. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και Μετάφραση από το London Metropolitan University. Ύστερα από 13 χρόνια εμπειρίας διδασκαλίας της Αγγλικής σε παιδιά και ενήλικες (σε σχολεία, φροντιστήρια και ως εξετάστρια του ΥΠΕΠΘ για το ΚΠγ) και κατόπιν φοίτησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ασχολήθηκε με τη διδασκαλία της Αγγλικής σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τον τελευταίο χρόνο διεξάγει σεμινάρια σε Καθηγητές Ξένων Γλωσσών και συγγράφει το δικό της υλικό για παιδιά με ΜΔ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου