Τετάρτη, 3 Απριλίου 2013

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΑΞΕΙΣ PRE-JUNIOR KAI JUNIOR ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (2)




Ως συνέχεια του προηγούμενου άρθρου, παρακάτω παραθέτω κάποιες απλές και πρακτικές λύσεις για παιδιά που φοιτούν σε Pre-Junior και Junior τάξεις και αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες.

  •       Όταν θα είμαστε βέβαιοι ότι οι μικροί μας μαθητές έχουν κατακτήσει το αλφάβητο και το πώς προφέρονται τα γράμματα, μπορούμε να τους δώσουμε ασκήσεις τύπου join-the-dots, προκειμένου το όφελος μας να είναι διπλό. Από τη μία να έχουμε την επανάληψη του αλφάβητου και από την άλλη την εξάσκηση του οπτικο-κινητικού συντονισμού τους αλλά και την εξάσκηση της αδρής κινητικότητας.

  •   Όταν θέλουμε να διδάξουμε τους αριθμούς ΔΕΝ αρκεί να τους γράψουμε στον πίνακα και να τους προφέρουμε ξανά και ξανά δεκάδες ή και εκατοντάδες φορές. Συνήθως όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο οι μαθητές μας απλά «παπαγαλίζουν» τον ήχο της φωνής μας και δεν προσπαθούν καν να δουν σε ποιον αριθμό βρίσκεται η δασκάλα ή το ίδιο. Φτιάχνουμε flashcards με τους αριθμούς, μαζεύουμε ομαδούλες αντικειμένων (π.χ. γόμες, ξύστρες, φασόλια) τις οποίες τοποθετούμε σε ένα θρανίο και ζητάμε από τα παιδιά δίπλα στην κάθε ομαδούλα να τοποθετήσει το κατάλληλο καρτελάκι με τον αριθμό. Έτσι βλέπουμε κι εμείς, ως καθηγητές, εάν το παιδί έχει επίγνωση των ποσοτήτων και της έννοιας του εκάστοτε αριθμού.

  •     Συνεχίζοντας με τους αριθμούς, θα μπορούσαμε άνετα να δώσουμε στα παιδιά το καρτελάκι, πολλά αντικείμενα μπροστά του και να του ζητήσουμε να βάλει στην άκρη τόσα αντικείμενα όσα του δείχνει το καρτελάκι. Με άλλα λόγια πάμε, πλέον, τη δραστηριότητα ανάποδα.

  •     Εάν οι μικροί μας μαθητές είναι έτοιμοι να περάσουν στην γραφο-κινητικότητα των αριθμών, τότε και πάντα ως αρχή τους δίνουμε τους αριθμούς να τους γράψουν πατώντας πάνω σε τελίτσες. Έτσι και πάλι για εκείνους θα είναι πιο διασκεδαστικό αλλά και πάλι με διπλό όφελος. Στη συνέχεια, εάν επιζητούμε την ελεύθερη γραφή τότε μπορούμε να τους δώσουμε τετραχάρακα τετράδια έτσι ώστε να διατηρούν και την αίσθηση του μέτρου και του μεγέθους.

Όπως έχω προαναφέρει και σε προηγούμενό μου άρθρο, είναι στο χέρι μας να αποφασίσουμε τι είδους καθηγητές θέλουμε να είμαστε! Οι καθηγητές που απλά θα μάθουμε στους μαθητές μας τα φρούτα και θα είμαστε υπερήφανοι όταν το καταφέρουν ή οι καθηγητές που θα τους διδάξουμε τα φρούτα αλλά με τρόπο διασκεδαστικό, εναλλακτικό, με τρόπο που θα σέβεται τις δυσκολίες τους αλλά και τις ιδιαιτερότητες της προσωπικότητάς τους;

Η δική μου θεωρία, πλέον, ύστερα από εκτενή επαφή και διδασκαλία παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι η ακόλουθη…

«Δες – Σκέψου – Ενημερώσου – Μορφώσου – Δίδαξε – Επανεξέτασε τη στάση σου και τον τρόπο διδασκαλίας σου -Πέτυχε»


Για το Σύγχρονο Παιδαγωγείο:

                                            ΈλεναΞυδοπούλου

Καθηγήτρια Αγγλικών για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Απόφοιτη του τμήματος Μεθοδολογίας της Εκπαίδευσης Πανεπιστημίων Αγγλίας και Αμερικής. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και Μετάφραση από το London Metropolitan University. Ύστερα από 13 χρόνια εμπειρίας διδασκαλίας της Αγγλικής σε παιδιά και ενήλικες (σε σχολεία, φροντιστήρια και ως εξετάστρια του ΥΠΕΠΘ για το ΚΠγ) και κατόπιν φοίτησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ασχολήθηκε με τη διδασκαλία της Αγγλικής σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τον τελευταίο χρόνο διεξάγει σεμινάρια σε Καθηγητές Ξένων Γλωσσών και συγγράφει το δικό της υλικό για παιδιά με ΜΔ.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου