Τετάρτη, 17 Απριλίου 2013

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΑΞΕΙΣ PRE-JUNIOR KAI JUNIOR ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (3)




Ως συνέχεια των δύο προηγούμενων άρθρων, παρακάτω παραθέτω κάποιες απλές και πρακτικές λύσεις για παιδιά που φοιτούν σε Pre-Junior και Junior τάξεις και αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες.
  •   Φροντίζουμε πριν ξεκινήσουμε το οποιοδήποτε μάθημα με το παιδί-παιδιά να έχουμε διαμορφώσει κατάλληλα το χώρο μας και πάντα με γνώμονα τις ανάγκες του συγκεκριμένου μαθήματος. Για παράδειγμα, εάν έχουμε σχεδιάσει οι μαθητές να κινηθούν σε κύκλο και να τραγουδήσουν, δεδομένης της μη σωστής αντίληψης που έχουν για το χώρο και για να αποφύγουμε μικροατυχήματα, οφείλουμε να έχουμε προβλέψει τα θρανία και οι καρέκλες να μη βρίσκονται κοντά στα παιδιά.
  •   Ορίζουμε μια συγκεκριμένη γωνιά μέσα στην τάξη ή στο δωμάτιο του παιδιού και την ονομάζουμε για παράδειγμα «Γωνιά για να θυμάμαι!» και αναρτούμε εκεί ότι θεωρούμε πολύ σημαντικό να θυμάται το παιδί. Έτσι θα είναι εύκολα προσβάσιμη η οποιαδήποτε πληροφορία και δε θα χρειάζεται να ανατρέχει το ίδιο ή οι γονείς σε άλλα βιβλία ή σημειώσεις.
  • Θέτουμε από νωρίς το πλαίσιο του μαθήματος έτσι ώστε το παιδί να γνωρίζει τι ακριβώς περιμένει. Κατευθύνουμε την κουβέντα μας όπου εμείς θέλουμε κι έτσι κάνουμε το παιδί «σύμμαχο» στο εκάστοτε μάθημα. Με άλλα λόγια εάν το μάθημά μας για σήμερα προβλέπει τη διδασκαλία των χρωμάτων, φροντίζουμε από την αρχή να συζητήσουμε με το παιδί τα οφέλη της γνώσης αυτής. Θέτουμε ερωτήματα του τύπου… Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι και τι χρώμα έχει; Με αυτόν τον τρόπο θα του δημιουργήσουμε εμείς την ανάγκη να μάθει τα χρώματα ή οτιδήποτε άλλο. Είναι μια καλή τεχνική ειδικά για τα παιδιά που τείνουν να απορρίπτουν τα πάντα.
  • Διαλέγουμε με ιδιαίτερη προσοχή τι θα δώσουμε στο παιδί, τι θα πάρει στο σπίτι ή τι είναι αυτό που θα μείνει ως εργασία για το σπίτι. Επιλέγουμε να κάνουμε μαζί τα πιο δύσκολα και να αφήσουμε τα πιο εύκολα για να τα επεξεργαστεί μόνο του. Έτσι θα νιώθει ότι φυσικά και μπορεί να τα καταφέρει και φυσικά θα έχει ένα αίσθημα πληρότητας και όχι απογοήτευσης.
Όπως έχω προαναφέρει και σε προηγούμενά μου άρθρα, είναι στο χέρι μας να αποφασίσουμε τι είδους καθηγητές θέλουμε να είμαστε! Οι καθηγητές που απλά θα μάθουμε στους μαθητές μας τα φρούτα και θα είμαστε υπερήφανοι όταν το καταφέρουν ή οι καθηγητές που θα τους διδάξουμε τα φρούτα αλλά με τρόπο διασκεδαστικό, εναλλακτικό, με τρόπο που θα σέβεται τις δυσκολίες τους αλλά και τις ιδιαιτερότητες της προσωπικότητάς τους;
Η δική μου θεωρία, πλέον, ύστερα από εκτενή επαφή και διδασκαλία παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι η ακόλουθη…
«Δες – Σκέψου – Ενημερώσου – Μορφώσου – Δίδαξε – Επανεξέτασε τη στάση σου και τον τρόπο διδασκαλίας σου -Πέτυχε»

 Για το Σύγχρονο Παιδαγωγείο :

                                                         Έλενα Ξυδοπούλου
Καθηγήτρια Αγγλικών για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Απόφοιτη του τμήματος Μεθοδολογίας της Εκπαίδευσης Πανεπιστημίων Αγγλίας και Αμερικής. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και Μετάφραση από το London Metropolitan University. Ύστερα από 13 χρόνια εμπειρίας διδασκαλίας της Αγγλικής σε παιδιά και ενήλικες (σε σχολεία, φροντιστήρια και ως εξετάστρια του ΥΠΕΠΘ για το ΚΠγ) και κατόπιν φοίτησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ασχολήθηκε με τη διδασκαλία της Αγγλικής σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τον τελευταίο χρόνο διεξάγει σεμινάρια σε Καθηγητές Ξένων Γλωσσών και συγγράφει το δικό της υλικό για παιδιά με ΜΔ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου