Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013

5 παιχνίδια - καθημερινές δραστηριότητες, που βοηθούν στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του παιδιού σας





Εμείς σας προτύνουμε τα πάρακάτω παιχνίδια που μπορείτε να παίζετε με το παιδί σας. Ωστόσο η φαντασία και η δημιουργικότητα είναι αυτό που ανεπιφύλακτα συστήνουμε.

1.Ώρα για πλυντήριο!
Προσπαθήστε αυτή την καθημερινή σας δραστηριότητα να την μετατρέψετε σε ένα παιχνίδι με το παιδί σας. Εξηγείστε στο παιδί σας ότι πρέπει να δημιουργήσει τρεις διαφορετικές στοίβες με τα άπλυτα ρούχα σας, μία με άσπρα, μία με μαύρα, μία με χρωματιστά. Κάθε φορά που ξεχωρίζει τα ρούχα του ζητάτε να τα ονομάζει και να σας λέει το χρώμα του, ή ότι άλλο μπορεί το ίδιο το παιδί μπορεί να σκεφτεί για τα ρούχα της οικογένειας. Όσο βαρετά ή αστεία και αν φαίνονται κάποια πράγματα για εμάς τους «μεγάλους» για τα παιδιά μπορεί να αποτελεί ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι. Τολμήστε το!
2.Μια βόλτα στον μανάβη!
Αγοράστε φρούτα και λαχανικά μαζί με το παιδί σας. Περιγράψτε πως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά που αγοράσατε: μαλακά, σκληρά, λεία, με χνούδι, το χρώμα τους, πως μυρίζουν, τι γεύση έχουν. Εξηγήστε στο παιδί την σημασία της υγιεινής διατροφής! Παραθέστε ζώα που τρέφονται με τα αντίστοιχα φρούτα ή λαχανικά και συνεχίστε με τα φαγητά που εμείς μπορούμε να φτιάξουμε με καθένα από αυτά.
3.Ο Σίμος λέει είναι ώρα για μπάνιο!
Κάντε το μπάνιο του παιδιού σας παιχνίδι! Παίξτε «Ο Σίμος λέει…», κατά το “Simon says…”. Το παιδί καλείτε να πλένει τα μέρη του σώματος όπου ο Σίμος λέει. Δεν πρέπει να κάνει ζαβολιές αλλά να πλένει τα μέρη του σώματος μόνο όταν τα λέει ο Σίμος. Έτσι ενισχύουμε το κομμάτι της σωματογνωσίας. Το παιδί αρχικά αναγνωρίζει τα μέρη του σώματος και μεγαλώνοντας είναι σε θέση και να τα ονομάζει.
4.Ώρα να συμμαζέψουμε!
Μάθετε στο παιδί σας ότι πρέπει πάντα στο τέλος της ημέρας, ή όποτε εσείς ορίσετε, να μαζεύει τα παιχνίδια του. Ακόμα και αυτό μπορεί να γίνει ένα ευχάριστο παιχνίδι. Θα διευκολύνετε το παιδί σας αν έχετε μεγάλα κουτιά ή ντουλάπια όπου το παιδί θα μπορεί να αποθηκεύει τα παιχνίδια του χωρίζοντάς τα σε κατηγορίες π.χ. ζώα, κουζινικά, κούκλες, μπογιές και μαρκαδόρους, τουβλάκια κτλ. Είναι σημαντικό το παιδί να μπορεί να κατηγοποιεί τα διάφορα αντικείμενα με βάση κάποιο κοινό χαρακτηριστικό (ζώα, εργαλεία κλπ), όπως επίσης και να ανακαλεί απ’ τη μνήμη του μέρη μιας κατηγορίας.
5.Ώρα για ψώνια!
Κάντε μαζί την προετοιμασία για τα ψώνια και στη συνέχεια χρησιμοποιήστε το παιδί ως βοηθό σας. Πριν του ζητήσετε να σας συνοδεύσει στη βόλτα για τα ψώνια σας, εξηγήστε στο παιδί τι ψωνίζετε από κάθε μαγαζί π.χ. φούρνος-ψωμί, κουλούρια, χασάπης-κρέας, κιμά, μανάβης-φρούτα, λαχανικά, σουπερμάρκετ-φαγητά, τρόφιμα. Στη συνέχεια πείτε του τα ψώνια που έχετε να κάνετε και ζητήστε από το παιδί να σας πει σε ποιο μαγαζί θα πρέπει να πάτε για τα ψώνια που του αναφέρετε. Ζητήστε από το παιδί να σας πει τι άλλο θα βρει στο συγκεκριμένο κατάστημα. Ενδεχομένως να ζητήσετε από το παιδί να φτιάξει μαζί σας την λίστα για τα ψώνια (αν είναι παιδί προσχολικής ηλικίας μπορεί να ζωγραφίσει τα ψώνια που θα χρειαστείτε). Επιλέξτε να κάνετε αυτό το παιχνίδι κάποια στιγμή που θα έχετε αρκετό χρόνο. Δεν θέλουμε το ευχάριστω παιχνίδι να καταλήξει σε «τσακωμό».



 Για το Σύγχρονο Παιδαγωγείο :


Λογοπεδικός BSc

Κρήτης 6, Βριλήσσια, ΤΚ.15235

κ.6942468102      e.lpalaiologou@yahoo.gr

www.facebook.com/LiaPalaiologouLogopedikos


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου